Main Content

Mean Louie's Gin 37,5° 50cl

 


Mean Louie’s Gin is een lokaal product uit Harelbeke van 3 vrienden: Bjorn De Winter, Martijn Vermeulen & Lode Claus. Bjorn De Winter (30) uit Waregem is investeringsanalist van beroep en leerde Lode Claus (30) uit Kruishoutem kennen tijdens zijn studies handelswetenschappen in Gent. Hij was ook al bevriend met Stasegemnaar Martijn Vermeulen (27), supermarktmanager bij Albert Heijn in Brugge. Het trio ondernam na hun studies een verschillende roadtrips in het Middellandse Zeegebied, waar het idee van een eigen gin met zuiderse kruiden ontstond. 

Eenmaal thuis begonnen ze te experimenteren; in de zomer van 2015 met de oorspronkelijke bedoeling om met een prototype naar een distilleerderij te trekken om hem daar te laten produceren. De uiteindelijke beslissing om eigenhandig dan toch de gin zelf te produceren was tweeledig. Enerzijds vanwege de vele positieve reacties op de “protogin”, een experimenteel mengsel dat ze zelf thuis maakten. Anderzijds door de minder nauwe betrokkenheid indien dit in een externe destilleerderij wordt geproduceerd. Dus werd er besloten de productie in eigen handen te houden en onafhankelijk te blijven. Zo blijft de gin kleinschalig en dus ook exclusief. Focus is de lokale afzetmarkt in Zuid-West-Vlaanderen.

Ook al lijken logo en naam van de gin zo weggelopen uit de film “Gangs of New York” van Martin Scorsese, de etymologie erachter is heel wat eenvoudiger: de gin dankt zijn naam aan een samensmelting van enkele letters uit de namen van de ontwerpers! Deze Mediterranean is de eerste gin in het Mean Louie’s Gin gamma en verwijst naar de vele roadtrips die de drie vrienden de laatste jaren maakten rond de Middellandse Zee.

Trailer Mean Louie's Gin